Diabetessjuka

DET DAGLIGA LIVET, DIABETES / Permalink / 0
Dem dagarna man vaknar med en brännade värk i kroppen är dem dagarna jag verkligen hatar min diabetes. 
 
Den är så pass hemsk att jag knappt tar mig upp ur sängen på morgonen, att räta ut fingrarna gör ont. Jag kan sova en hel dag. När jag vaknar på morgonen är smärtan ofta så påtaglig att jag bara däckar. Jag orkar ofta inte gå på jobb. Minsta ansträngning ger mig en puls på 200. Jag knaprar värktabletter som jag vet inte hjälper ett enda dugg men önskan attslippa värken gör att man knaprar på.
 
Jag går hellre igenom en massa låga värden för det kan jag häva och sen är det bra igen efter ett par timmar. 
 
 
Så idag har jag gjort just detta, jag har sovit i omgångar. Först var jag iväg på möte med jobbet, hela vår arbetsplats ska flytta under tiden det är renovering  så det är massa på gång. Efter mötet skulle jag åkt till vårdcentralen och tagit ett nytt Hba1c men jag var så trött så jag åkte hem och somnade i min föräldrars trädgård på en solsäng i hopp om att få lite färg men det krävdes filt idag i det svenska sommarvädret. Men hela eftermiddagen  och kvällen har jag varit hemma hos mina föräldrar och njutit av solen och haft katterna ute.  Det blev en npgorlunda bra dag tillslut ändå.
 
 

Liknande inlägg

Till top