Cykla med diabetes

Idag fick Robin med mig ut på ett cykelpass och det gick bra idag. Det blev dock inte så långt, 28 km fick vi ihop men vi han bli sjöblöta av regnet ändå. 
 
Dock är det en hel del packning att ha med sig känns det som, jag måste alltid när jag cyklar ha en ryggsäck med massa ätbart och druvsocker, både insulinpump och cgm ska med.
 
 
Tyvär är det ofta man får stanna för att ta en koll på sitt blodsocker, spec om sjunker det så vill man hinna stoppa det för att kunna ta sig hem.
 
 
Blodsockret
Före passet: 9,8
Halva passet: 8,9, sjunkande
Efter passet: 4.4, lågt (lagom för kvällsmat)
 
Precis innan passet, kanske 20 min så åt jag en banan. Och detta gjorde jag inte tidigare för att blskr inte skulle hinna stiga innan passet. Och jag åt inte närmre inpå passet för att jag skulle klara av att träna utan att må illa.

Liknande inlägg

Till top