Banansockerkaka

DET DAGLIGA LIVET, RECEPT - KAKOR / bananmuffins, lchf / Permalink / 2
Precis bakat bananmuffins a lá Lchf, dem blev förvånandsvärt goda.
 
 
 
Ingredienser:

2 mogna bananer

4 ägg

2 dl riven kokos

0.5 dl kokosmjöl

2 msk bakpulver

2 msk honung

3 msk kokosolja

1 tsk vaniljpulver

2 msk kanel

Mixa först bananen och äggen.

Tillsätt resten och mixa ordentligt. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 30 min.

#1 - - Anonym:

Hej
Kan man använda annan olja om man inte har cocos olja?
Mvh Bitte

Svar: Hej, jag har själv inte provat det men det tror jag absolut att du kan göra :) / Karoline
Karoline Persson

#2 - - Bitte:

Hej

Har bakat dina goda bananmuffins, de blev inte så goda som dina.
Är det rätt med 2 msk bakpulver o
ska man smällta kokosoljan innan man tar i den?
Ska baka dom igen o hoppas de blir lika goda som dina då.

MVH Bitte

Svar: Hej, Ja det stämmer med 2 msk bakpulver i. Jag smälter inte kokosoljan.

Mvh Karoline
Karoline Persson

Liknande inlägg

Till top