Sjukhusbesök

DET DAGLIGA LIVET, DIABETES / Permalink / 0
Igår var jag på lasarettet och träffade min diabetes sköterska. Det gick bra och nu berättade jag sanningen om hur jag faktiskt mår. Inga falska leenden här inte.
 
Men nu ska jag så fort som möjligt byta pump, så under helgen ska jag bestämma mig för vilken jag vill ha. Animas Vibe eller MiniMed. Så det blir att läsa på ordentligt. Luska fram fördelar och nackdelar med de olika. Under tiden ska jag på behålla Omnipod men gud vad det kliar men det är bara att bita ihop ett tag till. Och eftersom jag reagerar allergiskt på klistret på pumpen så har ju även det påverkat blodsockret.
 
Men vi ändrade och sänkte basal doserna och ska istället ta mer insulin när jag väl äter. Och helst ta de doserna som pumpen räknar ut. Åtminstone dagtid när jag är vaken till en början.
Och nu blir det även tätare kontroller med lasarettet för att få rätt på det hela.
 
 
Nu är det bara 3,5 vecka kvar innan sambon kommer hem och då kommer jag äntligen få sova tryggt igen.

Liknande inlägg

Till top