När det skiter sig storartat

DET DAGLIGA LIVET, TRÄNING & DIABETES / #diabetes, #diabetestyp1, #powerwalk, lågt blodsocker, träna med diabetes / Permalink / 1
Powerwalken med mamma blev inte riktigt som tänkt, milen stod på agendan. Redan i lerberget pekade pilarna neråt på mätaren... Började knapra druvsocker med jämna mellanrum men det bara fortsatte. Vi knallade vidare och jag känner hur jag bara mår risigare för var minut som går. 
 
Vi avvek från rundan så fort vi kunde för att ta oss hem, en sväng in på Ica blev min räddare idag. En julmust fick det bli som akut socker idag.
 
 
 
Men hem kom vi och här sitter jag nu, sjukligt trötti kroppen och med skakiga ben. Nu när sockret stabiliserat sig och ligger på 7,2 med en pil pekande snett uppåt så ska jag ta mig en liten tupplur för att få nya krafter.
#1 - - lars:

Ja du Karoline. jag beundrar personer som dig som skriver om din sjukdom, jag har skrivit lite om att det satsas alldeles för lite pengar på forskning om Typ 1 diabetes, ja även typ 2, själv har jag typ 2. Roligt och bra att TV 3 visar intresse nu och uppmärksammar denna dolda sjukdom
jag tycker att Blogg.se boede föra fram rtyp dina blogginlägg och inte bara lull lull

Svar: Hej Lars, du anar inte vad din kommentar gjorde mig glad och peppar mig att fortsätta skriva om mitt liv med diabetes. Det tar emot ibland men vi måste alla diabetiker försöka sprida verkligheten. Tack!
Karoline Persson

Liknande inlägg

Till top