Långpass på cykel med lågt blodsocker

DET DAGLIGA LIVET, TRÄNING & DIABETES / dexcom, diabetes, diabetes bloggare, diabetes typ 1, td1, träna med diabetes / Permalink / 0
Började passet med ett blodsocker på 20,9. Efter en halvtimme hade det redan börjar sjunka med 2 pilar neråt på min dexcom. Åt en banan och fortsatte trampa och så fortsatte det hela passet, i över 2 timmar. 
 
Under dessa två timmarna åt jag 3 bananer, druvsocker och nötter...  Och det tycker jag är ovanligt mycket på ett träningspass. När jag kom hem låg sockret på 4,6 och sista 20 minuterna på passet så fick Robin putta på så att vi kunde ta oss hem. Eftersom det nu hade börjat kännas i både benen och huvudet att det varit sjunkande i 2 timmar. Detta resulterade i att jag började vingla lite på vägen och man tappar koncentrationenm som tur var cyklade vi på öde landsvägar.
 
Men varje gång jag tränar så blir det såhär, så nu ska jag börja med att jag en timme innan träning äter en rejäl måltid utan insulin och att jag ska ta med mig honung på turerna. Kanske ev ska jag försöka baka någon typ av bars med nötter, honung och kokosolja och se vad det har för effekt på sockret. Och det kommer jag självklart att uppdatera er om.
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Till top