Cykling

DET DAGLIGA LIVET, DIABETES, TRÄNING & DIABETES / träna med diabetes / Permalink / 0
Att cykla och samtidigt må pyton är ingen höjdare...
 
När jag skulle bege mig ut så låg sockret på oläsligt, tog då 4 E eftersom det alltid brukar sjunka när jag tränar men iofs så brukar det också ligga normalt när jag ger mig ut och tränar. Och ibland har blodsockret en tendens att stiga ännu mer om det redan är högt när man börjar träna och om jag har för lite insulin i kroppen vilket jag tydligen har haft idag... 
 
Efter halva passet upptäckte jag att ingenting hade hänt med mitt blodsocker och att jag fortfarande mådde pyton och var halvt illamående och varje gång jag drack vatten så hängde jag nästan över styret för att kräkas... Så jag bestämde mig för att ta den snabbaste vägen hem.
 
Nu, några timmar senare ligger det fortfarande oläsligt, har pumpat in lite mer insulin men samtidigt vågar jag inte ge så mycket extra för  det finns en stor riskatt det sjunker så det går rent åt helvete och vaknar mitt i natten med lågt.  
 
Jag får helt enkelt hålla tummarna och hoppas på det bästa.
 
 
 
 

Liknande inlägg

Till top