Omnipod på plats

DET DAGLIGA LIVET, DIABETES / Permalink / 1
Nu efter en dag med mycket händelsar och massa information har jag äntlgen börjat greppa det hela. Nu sitter podden på plats och har precis avslutat kontakten med lasarettet för dagen. En omnipod är nog bra tots allt nu när all information har fått smälta.
 
Dagen började på lasarettet där vi upptäckte att jag inte fårr hem något startkit och inte heller några poddar, som tur var hade instrueraren med sig en som jag kan ha fram tills torsdag och sen på torsdag får jag en ny igen. Och ja, ni kan väll tänka er hur en sån här sak stressade upp mig. Stressad person som jag är och inte heller tycker jag om förändringar. 
 
Jag har längtat efter att få omnipod, men när jag satt på lasarettet och fick all information så tänkte jag bara att jag vill hem och ge fan i allt som heter omnipod. Jag fick ett helt hav med nya grejer... Jaha, hur ska jag ha plats med allt detta också tänkte jag... 
 
Men nu efter några timmars lugn och ro hemma i soffan och efter samtal med sjuksköterskan så börjar jag greppa det viktigaste, vad basal bosul betyder och hur handenheten faktiskt fungerar.
 
Mer info om min omnipod kommer vid ett senare tillfälle.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Petra:

Ser fram emot att höra mer!

Liknande inlägg

Till top