LilleJulAfton

DET DAGLIGA LIVET, DIABETES / Permalink / 0
Igår åkte jag och pappa hem till Everöd till farmor och farfar, det blev en lång dag. Vi åkte hemifrån klockan 10 på fm och var inte hemma förrän halv sju på kvällen, men vad gör det när man får träffa släkten såhär i juletider!
 
Det blev dock mycket mat och gott! Vi började med kaffe och fika, sen blev det middag och sen blev det kaffe och kaka! Mätt var man och högt var sockret....
 
Som man kan se här så steg sockret i takt med att jag började äta, tog insulin men det blev såklart för lite...
 
Men jag har ändrat målområdet, så att jag ska börja med att försöka hålla sockret mellan 4 - 15, och ser man på bilden här så går det ganska bra. Börjar jag med detta och klarar det kanske några veckor fram, så kan jag sen försöka sänka det ännu mer!
 
Men för att det blev så högt igår eftermiddag så mår jag inte jättebra idag, värken i kroppen är total. Speciellt i armar och axlar...
 
Mitt morgonvärde just nu utan frukost och liknande är 6,1mmol/L

Liknande inlägg

Till top